joi, 26 noiembrie 2009

Steliana Grama, Curcubeul viselor, continuare

Cosmonaut pe Sagitta
Aş vrea să zbor cu racheta
Prin cosmos, să zbor spre lună,
Să văd prin ce-i mai bogată
Decât Terra mea străbună.

Pe marte se aselenizez
Stea roşie, ca un soare,
Şi pe dânsa să controlez
De sunt farfurii zburătoare.

Şi pe Jupider, şi pe Saturn
Vreau cu-a mea „Sagitta” să zbor,
Pe Uran, Pluton, Neptun
Vreau s-aterizez, apoi să zbor

Spre centrul galacticii noastre,
Aterizând pe stele mii,
Roşii, galbene, verzi, albastre,
Parcă-ar fi flori din câmpii.

Constelaţia „Sagittarius”!
Nu eşti punctul meu final.
Sagittarius, Sagittarius,
Eşti numai un punct temporal.

Căci vom descoperi galactici noi
Şi ne vom perfecţiona,
Însă, copii, se cere de la noi
A învăţa şi a acţiona.
19 martie 1987

Fetiţa din Hiroshima
Memoriei fetiţei japoneze Sasaky Sadako
O rază-mi mângâie faţa,
Când eu din somn mă trezesc!
Terra! Bună dimineaţa!
Ce bine c-o zi mai trăiesc!
Eu sunt bolnavă. Doresc
În grabă să mă-nsănătoşesc.
Să fie pace pe globul pământesc!
Cât de mult vreau să trăiesc!
Pe cer vreau stelele să lucească,
Orezul din belşug să crească!
Piscurile munţilor albească!
Omenirea-n pace trăiască!
De pe pervaz îmi zâmbeşte un cocor
Cu aripile lui de hârtie.
Eu nu mai am puteri. Mor,
Dar tu trăieşti! Fă-n lume pace să fie!
19 septembrie 1987

Jur
Jur pe pământ,
Limba mea sfântă,
Cât mai cuvânt –
Am s-o vorbesc!
Căci graiul meu – soare –
Pe mine mă-ncântă
Şi mie îmi pare
Că-i dumnezeiesc!
27 septembrie 1987

Pictor
Cu şevaletul prin natură
Umbla acum, umbla cândva,
Prin iarba-naltă şi matură
Mai căutând încă ceva.

Şi după-atâţia ani de-a rândul
Şi după-atâtea căutări
Culoarea el găsi şi gândul
Multpătimitei aşteptări.

Zăcea în iarbă. O cuprinse.
Ardea, şi-o duse la spital.
Se întremă şi îl surprinse
Cât arăta de ideal.

Aceiaşi ochi – cei ai visării,
Acelaşi zâmbet fericit,
Însă acum al aşteptării
Modelului ce-a regăsit.

Dar s-a-ncruntat – era idee,
Şi nu model, şi nu ceva!
El n-a-nţeles-o, şi, scânteie
A prins a se evapora.

Şi a plecat pe totdeauna
Sau, poate, numai temporar;
În ceruri iar păleşte luna,
Adulmecând un monetar.

Melancolie, foc şi zgură,
Oricând, oriunde şi orice,
Cu şevaletul prin natură
Mai cată încă nu ştiu ce.
14 mai 1987

Secolul XXI
Fără teamă urmăm noi pe munte,
Cucerim Jomolunga, cucerim,
A munţilor piscuri cărunte,
Harta cosmosului o întocmim.

Rachetele noastre zboară de-acum,
Spre Marte, Jupiter, Venera,
Extratereştrii şi-au croit drum
Aterizând tocmai pe Terra.

Şede Corneliu şi se gândeşte:
„Chiar am visat eu sau n-am visat?”.
Tic-tac ceasul vremii se roteşte,
Şi Corneliu se scoală din pat.

Secole douăzeci şi unu,
Corneliu visează la tine,
Atunci poate nu va mai bate tunul
Şi nu vor mai fi ruine.

Dar va fi o pace mondială,
Pace divină pe-ntreaga Terră,
Secole douăzeci şi unu,
Vei fi a raţiunii eră!
7 octombrie 1987

Terra meditează
O coroniţă Terra-şi face,
Pe cap şi-o pune şi zâmbeşte,
Dacă ar fi în lume pace…
Dar pace nu-i şi ea gândeşte:

Dacă ar fi pace în lume
Şi nu, nicicând un nou război,
Nu ar rămâne fără mume
Copii flămânzi, aproape goi.
Nu ar rămâne fără taţi,
Care cu arma-şi fac dreptate,
Nu ar rămâne fără fraţi,
Care-şi caută libertate.

Fără surori ei n-ar rămâne
Şi singuri ei, rupţi şi murdari,
Pe drumuri n-ar cerşi o pâine,
Nicicând, nicicând n-ar fi hoinari.

Dar astăzi lumea se-narmează,
Despre copii rar se vorbeşte.
Copiii au o minte treazp –
Astfel pământul se gândeşte.
5 decembrie 1987

Antilopa Gnou
Antilopa Gnou
Zice numai „nu”!
Umblă supărată,
Gata să se bată,
Gata să se-ntoarne
Spre-a lua în coarne
Char pe bietul leu.
Leul: – Aoleu! –
Şi-o-mbunează: – Lasă,
Nu fi mânioasă.
N-ai motive, zău,
Să-ţi faci sânge rău:
Cerul e senin,
Lacul Ciad e plin,
Iarbă verde, soro,
Până la Mussoro!…
9 septembrie 1988

Ariciul
Un, doi, trei, patru, cinci –
Iată vine un arici,
Un arici negru, ţepos,
Cu un măr roşu, frumos.
Şase, şapte, opt, nouă, zece –
Dar ariciul vrea să plece.
– Nu pleca, arice, stai!
Aici vei trăi ca-n Rai.
Ţi-oi da ciuperci, şi-oi da mere,
Nu pleca, te rog, măi vere!
– Eu am ariceii mei
Şi fug repede la ei.
27 august 1988

Noi, romanticii
Ne avântăm spre tăriile cerului,
Fiece oră i-o oră astrală…
Luptăm pentru triumfu-Adevărului,
Pentru dreptatea universală!
21 mai 1988

Sunt la primul examen
Sunt la primul examen
Şi inima-mi de-adolescent,

Sunt la primul examen –
Viitor, trecut şi prezent.

Sunt la primul examen,
Când soarele râde prin geam.

Sunt la primul examen –
Glie, Limbă şi Neam.

Sunt la primul examen –
Cosmosul doarme în pace.

Sunt la primul examen –
Se-nchină istoriei macii.

Sunt la primul examen –
Sunt fiu al Planetei Pământ!

Sunt la primul examen –
Examenul cel mai sfânt!
26 mai 1988

Un comentariu: